G2architecten verenigt
De opdrachtgever
Een opdracht kan pas slagen als de eindgebruiker er zich goed in voelt. Zijn programma van eisen is een middel om architectuur te maken. De opdrachtgever leren kennen en hem tijdens de ontwerpfase begeleiden in zijn persoonlijke zoektocht naar architectuur is des te belangrijker. Er bestaan immers geen kant-en-klare oplossingen. De architect geeft vorm aan de ruimte, werkt met perspectieven, licht, kleur en texturen, waarbij conceptuele zuiverheid mee de basis vormt. Deze benadering van een opdracht, samen met de context, resulteert in projecten met een eigen identiteit, niet in projecten met een herkenbare stijl.
De context
Een goed ontwerp past zich naadloos in in zijn omgeving. De context is daarom het vertrekpunt van elke voorstudie. Zij is in min of meerdere mate (cultuur)historisch beladen en heeft een grote maatschappelijke waarde. Ingrijpen in een historische context behelst het versterken van oorspronkelijke elementen, maar ook het vervangen van wat opgebruikt is. Nieuwe elementen gaan een dialoog aan met de omgeving. Integer en hedendaags bouwen is het uitgangspunt.
Duurzaamheid
De architect informeert en sensibiliseert de opdrachtgever om hier de juiste toekomstgerichte beslissingen te nemen. Een gebouw is a priori rigide, waardoor de ontwerpfase uiterst belangrijk is. Duurzaamheid gaat over rationeel (hernieuwbaar) materiaalgebruik, een doordachte constructie, door de tijd opnieuw invulbaar, oriëntatie en (energie)zuinigheid. De voortdurende studie van nieuwe materialen en technieken is inherent aan ons kantoor.
Budget, planning & controle
Het budget bepaalt de eerste ontwerpschetsen en wordt in alle bouwfasen teruggekoppeld. Duurzame investeringen verdienen zich op korte termijn terug en leveren op lange termijn een meerwaarde op. Samen met het opmaken van een realistische planning en een adequate werfcontrole worden verrassingen vermeden en kwaliteit gewaarborgd.



Ons team
Omdat gedeelde kennis tot betere resultaten leidt, stelt G2architecten samenwerking centraal. Ons team bestaat uit vier architecten ondersteund door freelancers, elk met eigen inzichten, competenties en ideeën. Wij vullen elkaar aan om elk project naar het hoogste niveau te verheffen.
Gregory Gebruers
Studeerde in 1996 af aan het Henry Van De Velde Instituut te Antwerpen, waarna hij een specialisatie Monumenten en Landschapszorg volgde. Liep stage bij Gie Bresseleers en later bij Mys&Bomans architectuurkantoor waar hij tot 2003 vast medewerker bleef.
Een eigen praktijk werd uitgebouwd van 2003 tot 2007, wat vervolgens leidde tot de oprichting van bvba G2architecten eind 2007.
Sarah D’Hooghe
Studeerde in 2006 af aan het Henry Van De Velde Instituut te Antwerpen. Liep stage bij Gregory Gebruers architect en stond later als vast medewerker mee aan de wieg van G2architecten.
Zij is de spreekwoordelijke rechter hand. Ontwerpt en leidt projecten met een grote drang naar perfectionisme, is medeverantwoordelijk voor de goede werking van de kantoorvloer en het afleveren van smetteloze dossiers.
Anne-Lies Torfs
Studeerde in 1997 af aan het Henry Van De Velde Instituut te Antwerpen. Liep stage bij Jo Crepain Architects. Van 2000 tot 2021 was zij projectarchitect bij Christine von der Becke Architects en Nathalie Van Reeth Interieurarchitect.
Sinds 2022 medewerker bij G2architecten. Met ruime ervaring en bijzondere voeling voor interieur en fotografie ondertussen van onschatbare waarde.
Victor Snyers
Studeerde in 2024 af aan de Universiteit van Antwerpen departement architectuur. Loopt nu stage bij G2architecten.
Initiële consultatie
In een eerste vrijblijvend gesprek luisteren we naar uw behoeften, wensen en verwachtingen. Het is de basis waarop het hele project wordt gebouwd. We nemen de tijd om aan de hand van referentieprojecten onze manier van werken toe te lichten. Aansluitend volgt er een voorstel tot samenwerking op maat.
Voorstudie
Context en stedenbouwkundige randvoorwaarden worden onderzocht. Een eerste schetsontwerp en raming van de bouwkosten wordt opgemaakt, vergezeld van een moodboard en visualisatie. We geven u een zo volledig mogelijk beeld van de kansen die we zien. Deze stap is essentieel om het project in alle vertrouwen en overtuiging verder te zetten.
Voorontwerp
Op basis van uw feedback gaan we in dialoog en herwerken we de eerste schetsen om te komen tot een plan en moodboard dat beantwoordt aan alle esthetische en budgettaire verwachtingen.
Definitief ontwerp
De laatste revisies worden doorgevoerd en het project krijgt zijn definitieve vorm. Alles wordt afgetoetst bij de advies verlenende instanties, ter voorbereiding van de aanvraag omgevingsvergunning. Samen met u stellen we de externe partners aan voor de studies stabiliteit, EPB en veiligheidscoördinatie.
Aanvraag omgevingsvergunning
Het administratief dossier wordt samengesteld, getoetst aan alle decreten en verordeningen en aansluitend op het digitale omgevingsloket gezet. De overheid behandelt uw dossier doorgaans binnen een termijn van 5-6 maanden, waarna het project in uitvoering kan gaan.
Uitvoering
In samenwerking met de externe partners wordt een technisch dossier voorbereid dat de aannemer toelaat het gebouw te realiseren. Architectuurplannen worden aangevuld met detailtekeningen, bestekken en meetstaten. De studies stabiliteit, technieken, EPB, ventilatieverslaggeving, enz… maken onlosmakelijk deel uit van het dossier voor aanbesteding. We zorgen ervoor dat u mee bent en door de bomen het bos nog kan zien.
Aanbesteding
Het dossier wordt bezorgd aan verschillende aannemers, offertes gecontroleerd en in een vergelijking met de ramingsbedragen gezet. Samen met u stellen we de juiste uitvoerder aan. Waar nodig sturen we het project in deze fase nog bij. Er wordt een bouwcontract opgemaakt met strikte afspraken voor de werf en uitvoeringstermijn.
Werfopvolging
Tijdens wekelijkse werfvergaderingen vindt een controle van de werken plaats en wordt de planning opgevolgd. Eventuele wijzigingen en budgettaire implicaties worden doorgesproken en geacteerd in verslagen om misverstanden en discussies te voorkomen.
Oplevering
De finale inspectie en overdracht van het project volgt. Alle partijen komen samen om het werk te beoordelen en de laatste details (administratief) af te handelen. Aansluitend kan het gebouw in gebruik worden genomen.
Feest!
Uw project is klaar, vieren maar!

De klank van creativiteit
In onze studio gonst het niet alleen van de ideeën, maar ook van de muziek. Deze playlist is een zorgvuldig samengestelde mix die de sfeer van G2 belichaamt, muziek die net als architectuur een gevoel opwekt.

G2 in de media
G2architecten houdt ook van de architectuur van het woord. Wij bouwen samen met mensen. En als die mensen hun en ons verhaal vertellen, geven wij ons graag over aan enige rechtmatige trots.
Gregory Gebruers
Studeerde in 1996 af aan het Henry Van De Velde Instituut te Antwerpen, waarna hij een specialisatie Monumenten en Landschapszorg volgde. Liep stage bij Gie Bresseleers en later bij Mys&Bomans architectuurkantoor waar hij tot 2003 vast medewerker bleef.
Een eigen praktijk werd uitgebouwd van 2003 tot 2007, wat vervolgens leidde tot de oprichting van bvba G2architecten eind 2007.
Sarah D’Hooghe
Studeerde in 2006 af aan het Henry Van De Velde Instituut te Antwerpen. Liep stage bij Gregory Gebruers architect en stond later als vast medewerker mee aan de wieg van G2architecten.
Zij is de spreekwoordelijke rechter hand. Ontwerpt en leidt projecten met een grote drang naar perfectionisme, is medeverantwoordelijk voor de goede werking van de kantoorvloer en het afleveren van smetteloze dossiers.
Anne-Lies Torfs
Studeerde in 1997 af aan het Henry Van De Velde Instituut te Antwerpen. Liep stage bij Jo Crepain Architects. Van 2000 tot 2021 was zij projectarchitect bij Christine von der Becke Architects en Nathalie Van Reeth Interieurarchitect.
Sinds 2022 medewerker bij G2architecten. Met ruime ervaring en bijzondere voeling voor interieur en fotografie ondertussen van onschatbare waarde.
Victor Snyers
Studeerde in 2024 af aan de Universiteit van Antwerpen departement architectuur. Loopt nu stage bij G2architecten.
Initiële consultatie
In een eerste vrijblijvend gesprek luisteren we naar uw behoeften, wensen en verwachtingen. Het is de basis waarop het hele project wordt gebouwd. We nemen de tijd om aan de hand van referentieprojecten onze manier van werken toe te lichten. Aansluitend volgt er een voorstel tot samenwerking op maat.
Voorstudie
Context en stedenbouwkundige randvoorwaarden worden onderzocht. Een eerste schetsontwerp en raming van de bouwkosten wordt opgemaakt, vergezeld van een moodboard en visualisatie. We geven u een zo volledig mogelijk beeld van de kansen die we zien. Deze stap is essentieel om het project in alle vertrouwen en overtuiging verder te zetten.
Voorontwerp
Op basis van uw feedback gaan we in dialoog en herwerken we de eerste schetsen om te komen tot een plan en moodboard dat beantwoordt aan alle esthetische en budgettaire verwachtingen.
Definitief ontwerp
De laatste revisies worden doorgevoerd en het project krijgt zijn definitieve vorm. Alles wordt afgetoetst bij de advies verlenende instanties, ter voorbereiding van de aanvraag omgevingsvergunning. Samen met u stellen we de externe partners aan voor de studies stabiliteit, EPB en veiligheidscoördinatie.
Aanvraag omgevingsvergunning
Het administratief dossier wordt samengesteld, getoetst aan alle decreten en verordeningen en aansluitend op het digitale omgevingsloket gezet. De overheid behandelt uw dossier doorgaans binnen een termijn van 5-6 maanden, waarna het project in uitvoering kan gaan.
Uitvoering
In samenwerking met de externe partners wordt een technisch dossier voorbereid dat de aannemer toelaat het gebouw te realiseren. Architectuurplannen worden aangevuld met detailtekeningen, bestekken en meetstaten. De studies stabiliteit, technieken, EPB, ventilatieverslaggeving, enz… maken onlosmakelijk deel uit van het dossier voor aanbesteding. We zorgen ervoor dat u mee bent en door de bomen het bos nog kan zien.
Aanbesteding
Het dossier wordt bezorgd aan verschillende aannemers, offertes gecontroleerd en in een vergelijking met de ramingsbedragen gezet. Samen met u stellen we de juiste uitvoerder aan. Waar nodig sturen we het project in deze fase nog bij. Er wordt een bouwcontract opgemaakt met strikte afspraken voor de werf en uitvoeringstermijn.
Werfopvolging
Tijdens wekelijkse werfvergaderingen vindt een controle van de werken plaats en wordt de planning opgevolgd. Eventuele wijzigingen en budgettaire implicaties worden doorgesproken en geacteerd in verslagen om misverstanden en discussies te voorkomen.
Oplevering
De finale inspectie en overdracht van het project volgt. Alle partijen komen samen om het werk te beoordelen en de laatste details (administratief) af te handelen. Aansluitend kan het gebouw in gebruik worden genomen.
Feest!
Uw project is klaar, vieren maar!


Wordt deel van ons team
Bij G2architecten waarderen we jouw talent en zijn we altijd nieuwsgierig naar gepassioneerde creatievelingen. Of je nu een ervaren architect bent of net je studie hebt afgerond, we bieden diverse kansen voor groei en leren.
Bekijk onze huidige vacatures of stuur een open sollicitatie. Kom ons team versterken en help ons bij het vormgeven van morgen.